lørdag den 1. januar 2011

I brøkdelen af et sekund

Du var overrasket. Jeg var overrasket. Det burde ikke røre nogen af os, men dog var stemningen ikke til at tage fejl af.
I brøkdelen af et sekund mødtes vores blikke, og i det øjeblik var det som om vi frøs fast. Som om stemmerne omkring os forstummedes, som om vores egentlige gøremål, for en kort stund mistede deres betydning.
For mig betød det intet. For dig betød det sikkert heller ikke noget. Alligevel var der noget underligt sært over situationen. Nysgerrighed? Foragt? Forbløffelse?
Hvad der helt præcist tegnede sig i dit ansigt - eller i mit -, jeg ved det ikke.

Så forsvandt øjeblikket. Jeg drejede den ene vej, du den anden, og ingen sagde noget. - Øjeblikket var gået.


(Oprindeligt skrevet på blog.dk, August 2008)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar